Jak by měla probíhat tvorba loga?

Jak by měla probíhat tvorba loga?

Pravidlo číslo jedna, pokud chcete mít hezké logo, určitě si ho neuděláte sami, pokud nejste zrovna grafický designer. Vždy oslovte raději nějakého kreativce či grafické studio. Je nutné si uvědomit, že logo reprezentuje vaši firmu a bude ji reprezentovat po nějaký čas. Je lepší udělat hned ze začátku všechno pořádně, než pak logo za rok měnit, protože nesplňuje všechny potřebné parametry. Pak to bývá většinou hodně drahé. Takže ještě před tím, než oslovíte nějaké grafické studio a požádáte o tvorbu loga, promyslete si pořádně, co chcete a jaké jsou vaše finanční možnosti.

Poté proveďte průzkum na internetu a porozhlédněte se po vhodném grafickém studiu. Rozešlete vaši poptávku a pak se můžete rozhodnout. Nedovolte, aby vaším jediným rozhodovacím kritériem byla cena. Prostudujte především celé portfolio firmy a podle toho se pak rozhodněte. Pokud vám někdo za tvorbu loga řekne 1tis. Kč, je něco špatně.

Našli jste vhodnou firmu a začnete s ní spolupracovat. Nesmíte počítat s tím, že budete mít na výběr z dvaceti variant, to je naprosto nereálné. Potkejte se s grafikem a řekněte mu podrobné zadání. Je to nejlepší investice do úspěšného loga. Firma vás zpravidla zahrne otázkami, které jsou pro tvorbu loga důležité. Dobrá firma vás bude chtít poznat a pochopit vaši firemní strategii. Budou se zajímat o váš produkt nebo službu, o vaše zákazníky a také o konkurenci. Zároveň proberete cíle, kterých chcete díky novému logu dosáhnout.

Logo, základ vizuální identity

Základem loga by měla být nějaká myšlenka nebo ideologie. Mělo by vyjadřovat postoje firmy a její chování. Stejně tak by mělo vycházet z dané činnosti firmy. V první fázi se tvoří skica. Grafik si zkouší nejrůznější varianty na papír a zjišťuje všechny potřebné informace o firmě. Jedná se o prvotní návrh logotypu. Ze všech nápadů a skic se vyberou ty nejlepší. Tyto varianty se pak přenesou do digitální podoby. Zpravidla je to nejekonomičtější způsob tvorby, protože práce na počítači by zabrala více času, než tvorba loga na papír.

Po převedení loga do digitální podoby je řada i na klientovi. Má možnost vše opřipomínkovat a doplnit další informace. Podívat se, zda souhlasí se zvoleným fontem loga a barvami. V poslední fázi přichází finální verze. Ta je předvedena na nejrůznějších tiskovinách, jako jsou vizitky nebo hlavičkový papír.

Součástí logotypu bývá i piktogram, což je nějaký symbol nebo obrázek, který může fungovat buď samostatně nebo doprovázet textovou část loga. Kvalitní logo by mělo být především nezaměnitelné, tedy originální. Originalita je totiž natolik důležitá, že je zákonem definovaná jako nutná podmínka pro registraci značky.  Další vlastností by měla být snadná rozpoznatelnost. Čím je značka složitější, tím míň je rozpoznatelná. Velkou roli zde hrají nejen tvary, ale i barevnost.

Uvědomte si, že logotyp musí být čitelný jak ve velikosti jednoho centimetru, tak i třeba tří metrů. Proto dbejte na to, aby grafické studio na všechny tyto aspekty opravdu myslelo. Největší problém bývá ve většině případů s čitelností textu, přitom je to ta nejdůležitější část loga. Ukažte vaše nové logo třeba 20 lidem, a to v různém věkovém rozmezí a poslechněte si jejich názor.

Nejmenší státy na světě

Nejmenší státy na světě

Myslíte si, že je Česká republika zemí skutečně malou? Rozhodně to nemusí tak být. Stačí se totiž podívat na to, že na světě jsou i státy mnohem menší. A jaké to jsou? Protože chceme mapovat vše zajímavé, přinášíme vám článek i na toto téma. Hned na úvod musíme zmínit, že naše rozdělení se netýká počtu obyvatel, ale oficiální rozlohy daného státu. V rámci obyvatelstva by totiž výsledky mohly být jiné. A aby se nám lépe porovnávalo, můžeme si říci to, jak velkou rozlohu má naše hlavní město – tedy Praha. Ta činí poměrně zajímavých 496 km2.

Kdo uzavírá hlavní desítku?

Začít určitě musíme těmi největšími z nejmenších. Zde je desátým nejmenším státem v pořadí stát Grenada. Ten najdeme v oblasti souostroví, které je pojmenováno jako Malé Antily. A pokud vás zajímá, jak je tento stát velký, je to 344 kilometrů čtverečných. O kousek před ním je poměrně známá turistická destinace, kterou je Malta. Tu najdeme ve středozemním moři a má rozlohu 316 čtverečných kilometrů. Nyní se jistě již nepodivujete nad tím, když někdo tuto zemi hravě celou procestuje. Na osmém místě je oblíbená exotická destinace, kterou jsou Maledivy. Tu najdeme v oblasti Indickém oceánu a rozloha už klesá pod 300 čtverečných kilometrů. Konkrétně tedy na hodnotu 298.

Jaké státy tvoří střed žebříčku?

Pojďme se opět zmínit o souostroví, kterým jsou právě Malé Antily. Ty se totiž v tomto seznamu objevují znovu, jelikož jsou spjaty s ještě jedním státem. Tím je Svatý Kryštof a Nevis. Jeho rozloha již je skutečně poměrně nízká, jelikož dle posledního měření je velikost tohoto státu pouze 267 čtverečných kilometrů. Poměrně rapidní skok je mezi touto zemí a mezi Lichtenštejnskem. To je totiž menší o celých 100 čtverečných kilometrů. Jeho rozloha tak je pouze 160. Jak asi nemusíme nikomu připomínat, tento stán najdeme v Evropě.

Nyní se již dostáváme k pátému místu, která najdeme také v Evropě. Pokud jste si mysleli, že ta žádné malé státy nenabídne, je to samozřejmě velký omyl. Tím státem je San Marino, které najdeme v Itálii a které má rozlohu jenom 61 čtverečných kilometrů. Na čtvrtém místě již evropský stát není, jelikož je tam země z oblasti Oceánie. A to konkrétně stát Tuvalu, který má rozlohu pouze 25 čtverečných kilometrů.

Jdeme na tři nejmenší

Opět je třeba zůstat u Oceánie, konkrétně u státu, který má název Nauru. Ten je velký podobně jako předchozí jmenovaný – 21 čtverečných kilometrů. První dva se od něho však značně vzdalují. Oba dva navíc najdeme v Evropě. Tím prvním je známé a luxusní Monako, které má rozlohu jenom 1,95 kilometrů čtverečných. A jak asi všichni tušíme, a tušili jsme to i my v redakci, na prvním místě je Vatikán. Ležící v srdci Říma. A jaká je rozloha této země? Jenom 0,44 kilometrů čtverečných. V porovnání se zmíněnou Prahou činí daný rozdíl skutečně výraznou plochu. A kdo z vás ve Vatikánu už byl? Pokud návštěvu odkládáte, rozhodně za to stojí.

Co patří mezi světové trendy v bytovém designu?

Co patří mezi světové trendy v bytovém designu?

Sen o dokonalém bydlení má zcela určitě každý z nás. Pokud se podíváme na naše bydlení, velmi často je spíše koncepční, než trendy. Je to dáno tím, že mnoho Čechů se zkrátka bojí jedinečnosti a raději chtějí mít bydlení běžné, než unikátní. To však nijak nesouvisí se stylem našeho života, který chceme žít skutečně moderně. A protože víme, že vy jako naši čtenáři jste na tom úplně stejně, podíváme se na několik hlavních trendů, které nás v oblasti světového bytového designu rozhodně mohou zaujmout.

Inspiraci hledejte na severu

Je zajímavé, že i když se do interiérů pomalu dostávají stovky různých materiálů, stále zůstává jeden, který nikdy neomrzí. Je jím kousek přírody. A právě ten je trendem v mnoha severských zemích, hlavně potom v oblasti Skandinávie. Ačkoliv by se mohlo zdát, že je to spíše cesta do minulosti, opak je pravdou. Faktem sice zůstává, že je zde patrné inspirace tradičními postupy a řemesly. To je ale transformováno do současné moderní podoby. Lze tak v rámci některých prvků pozorovat skutečně nadčasové skvosty, které mohou minulost připomínat skutečně velmi vzdáleně. Nevěříte? Přesvědčte se o tom sami. Ti méně movití můžou zkusit třeba obchodní dům Ikea. Pokud to ale s interiérovým designem myslíte opravdu vážně, doporučujeme specializované prodejny.

Do popředí se dostává také elegance

Je to pečlivost, smysl pro detail, elegantní linie, stejně jako kvalita. To vše dnes také patří mezi současné světové trendy v oblasti bytového designu. A kde se právě s těmito dvěma můžeme primárně setkat? Jednou ze zemí je dnes oblíbená Itálie. Protože ta je v létě i oblíbenou turistickou destinací, doslova se nabízí možnost si odtud i nějaký zajímavý kousek přinést. Dodat samozřejmě musíme, že řada výrobců může eleganci a estetiku pojímat po svém, nechybí tak tradičnou kousky, stejně jako ty skutečně nadčasové, které vycházejí i z experimentální tvorby. Jejich cílem je především vyvolání kontrastů, ale nikoliv pobouření, nebo údiv.

Inspirujte se také zajímavými ilustracemi a hravostí

Že současný moderní styl rozhodně nemusí být nudný, to ukazují dvě západní země, a to konkrétně Francie a Španělsko. Zde je jasné patrné, co je aktuálně trendy. Jak už jistě tušíte, je to právě ona hravost, která vychází ze zajímavých ilustrací. Velkou výhodou tohoto trendu je to, že se mu dnes věnují stovky různých umělců. A to od těch největších a nejznámějších, tak po ty drobné. Výhodou je jistě to, že ani v jedné zemi nejsme nijak omezováni a tak lze v tomto stylu najít skutečně pestré unikáty, které zaujmou každého. Primárně to jsou především četné textilní doplňky, které v této oblasti designu současného Španělska a Francie jasně dominují.

A pokud máte rádi hravost, je určitě dobré se v rámci světových trendů podívat také za velkou louži. Konkrétně to jsou spojené státy, které si na ni také potrpí. Zde je určitě zajímavé porovnat tyto trendy s těmi skandinávskými. Za velkou loží totiž neustále letí možnosti spojené se zajímavými materiály. A tak se nedivte, pokud mnoha interiérovým prvkům bude vévodit plast – i když vy byste pravděpodobně neočekávali nic jiného, než dřevo. A to vše v rámci výstředních tvarů, které na někoho mohou působit přinejmenším zvláštně.