Jak by měla probíhat tvorba loga?

Jak by měla probíhat tvorba loga?

Pravidlo číslo jedna, pokud chcete mít hezké logo, určitě si ho neuděláte sami, pokud nejste zrovna grafický designer. Vždy oslovte raději nějakého kreativce či grafické studio. Je nutné si uvědomit, že logo reprezentuje vaši firmu a bude ji reprezentovat po nějaký čas. Je lepší udělat hned ze začátku všechno pořádně, než pak logo za rok měnit, protože nesplňuje všechny potřebné parametry. Pak to bývá většinou hodně drahé. Takže ještě před tím, než oslovíte nějaké grafické studio a požádáte o tvorbu loga, promyslete si pořádně, co chcete a jaké jsou vaše finanční možnosti.

Poté proveďte průzkum na internetu a porozhlédněte se po vhodném grafickém studiu. Rozešlete vaši poptávku a pak se můžete rozhodnout. Nedovolte, aby vaším jediným rozhodovacím kritériem byla cena. Prostudujte především celé portfolio firmy a podle toho se pak rozhodněte. Pokud vám někdo za tvorbu loga řekne 1tis. Kč, je něco špatně.

Našli jste vhodnou firmu a začnete s ní spolupracovat. Nesmíte počítat s tím, že budete mít na výběr z dvaceti variant, to je naprosto nereálné. Potkejte se s grafikem a řekněte mu podrobné zadání. Je to nejlepší investice do úspěšného loga. Firma vás zpravidla zahrne otázkami, které jsou pro tvorbu loga důležité. Dobrá firma vás bude chtít poznat a pochopit vaši firemní strategii. Budou se zajímat o váš produkt nebo službu, o vaše zákazníky a také o konkurenci. Zároveň proberete cíle, kterých chcete díky novému logu dosáhnout.

Logo, základ vizuální identity

Základem loga by měla být nějaká myšlenka nebo ideologie. Mělo by vyjadřovat postoje firmy a její chování. Stejně tak by mělo vycházet z dané činnosti firmy. V první fázi se tvoří skica. Grafik si zkouší nejrůznější varianty na papír a zjišťuje všechny potřebné informace o firmě. Jedná se o prvotní návrh logotypu. Ze všech nápadů a skic se vyberou ty nejlepší. Tyto varianty se pak přenesou do digitální podoby. Zpravidla je to nejekonomičtější způsob tvorby, protože práce na počítači by zabrala více času, než tvorba loga na papír.

Po převedení loga do digitální podoby je řada i na klientovi. Má možnost vše opřipomínkovat a doplnit další informace. Podívat se, zda souhlasí se zvoleným fontem loga a barvami. V poslední fázi přichází finální verze. Ta je předvedena na nejrůznějších tiskovinách, jako jsou vizitky nebo hlavičkový papír.

Součástí logotypu bývá i piktogram, což je nějaký symbol nebo obrázek, který může fungovat buď samostatně nebo doprovázet textovou část loga. Kvalitní logo by mělo být především nezaměnitelné, tedy originální. Originalita je totiž natolik důležitá, že je zákonem definovaná jako nutná podmínka pro registraci značky.  Další vlastností by měla být snadná rozpoznatelnost. Čím je značka složitější, tím míň je rozpoznatelná. Velkou roli zde hrají nejen tvary, ale i barevnost.

Uvědomte si, že logotyp musí být čitelný jak ve velikosti jednoho centimetru, tak i třeba tří metrů. Proto dbejte na to, aby grafické studio na všechny tyto aspekty opravdu myslelo. Největší problém bývá ve většině případů s čitelností textu, přitom je to ta nejdůležitější část loga. Ukažte vaše nové logo třeba 20 lidem, a to v různém věkovém rozmezí a poslechněte si jejich názor.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *